Jag rekommenderar:
- Intervju med Clay Shirky: Nätdemokrati kräver att vi vågar experimentera – DN.se – DN har intervjuat Clay Shirky om sociala medier och internet. Han har en förmåga att formulera det på ett enkelt sätt. Allså vad tekniken möjliggör för oss som individer och för demokratin och gemenskapen.
- 21 Steps on How to Monitor Your Brand Online and Keep Track of the Conversation – En enkel guide för hur du håller koll på vad som sägs om ditt varumärke. Svårare än så här behöver det inte vara. Tack Ronnestam för hjälpen.
- Douglas Adams om internet – Jag är ett stort fan av Douglas Adams och detta får mig beundra honom än mer.
- 10 anledningar varför sajter helt byggda i Flash oftast suger | joinsimon.se – Jag håller så med Simon om att Flash suger. Åter igen som det ofta är i reklambyrå-branschen så säljer ytan bättre en innehåll, tyvärr. När kunderna börjar ställa krav får nog vi kära reklamare se till att leverera innehåll och nytta hellre än snyggt och coolt.
- Marknadsföring & hundar på den sociala webben – Kan låta som om jag tjatar, men det stämmer överens med vad jag länge hävdat: kunden har makten.
- Sociala medier som styrmedel i organisationers interna kommunikation – Jag har också varit inne på detta tidigare. Vi måste börja innifrån och inse att information inte är en maktfaktor längre. Den som vet mest vinner inte längre utan den delar mest kommer att vinna.
- Eniros VD kommenterar kritik direkt på Facebook – Hoppas att detta är ett bevis på att vi är på väg i rätt riktning.
Lämna ett svar