Jag rekommenderar:
- En ekonomisk sanning – Sociala medier omdefinierar affärer – Ett umärkt inlägg in diskussion om hur man tjänar pengar med sociala medier. Formeln för affärer måste omdefinieras. Det handlar inte om att sälja fler produkter till befintliga kunder genom typiska lojalitetsprogram med bonuskort, rabatter etc. och inte heller om masskommunikation eller erbjudande för att locka till sig nya kunder som köper produkten 1 gång och sedan går vidare till nästa. Det handlar om att skapa fans. Hur mycket pengar genererar ett fan genom att själv köpa och rekommendera andra att köpa dina produkter? Och framför allt (det är detta vi oftast glömmer) hur mycket pengar ska omfördelas från den traditionella marknadsföringsbudgeten till den ”nya” digitala, social konversationen? 10%, 20%, 50%?
Här ska skrivas ett nytt inlägg om detta. Tack för att du satt igång min tankeverksamhet Daniel. - What are people doing online while you’re reading this post — Blog of Ronnestam – Ronnestam har snappat upp ett litet räkneverk. Visar ganska enkelt och effektivt vad som händer just nu.
Lämna ett svar