Via Niclas “Deeped” Strandh fick jag nys på Chris Brogan och hans alldeles lysande blogginlägg vad gäller nyårslöfte. Your 3 Goals for 2009 | chrisbrogan.com. Så jag tänkte: varför inte? Här är mina 3 ord för 2009:
Nyfiken – Envis – Naiv
Nyfiken
Jag lovar att under 2009 vara nyfiken på allt nytt som händer inom reklam-, media- och pr-branschen. Under den senaste tiden har det fullständigt exploderat med tjänster online och jag är övertygad om att dt påverkar oss konsument i vårt förhållningssätt till varumärken, företag och produkter. Jag ska under 2009 vara oerhört nyfiken på hur det förändrar oss och vilka tjänster och verktyg som fungerar bra i vissa lägen och vilka som fungera i andra lägen. Jag ska vara nyfiken på vad andra säger (de som kan), för jag vill lära mig mer.
Envis
Jag startade denna blogg efter att ha funderat länge och väl på hur jag uppfattar reklambranschen efter 15 år i branschen. Jag upptäckte att jag ibland kunde skämmas över att vara i denna oerhört traditionella bransch. Jag ville skapa en debatt om och väcka frågan om hur vi ska utveckla branschen vidare. Jag står envist kvar vid mina värderingar – vi står inför reklam 2.0 den nya tidens reklam marknad där konsumenten har makten. Jag kommer envist att fortsätta tro och skriva om detta tills dess att någon kan bevisa att jag har fel.
Naiv
Jag märker redan nu och har under hösten haft en i princip fulltecknad kalender, och om det är det som kännetecknas av en lågkonjuktur så har jag definitivt inget emot det. Jag kommer förmodligen att vara lika naiv under 2009 och tro att lågkonjukturen kommer inte att drabba mig, jag har ju massor att göra. Och jag tror faktiskt (ärligt talat) att jag kommer fortsätta att ha massor att göra under 2009.
Det var mina 3 ord som jag hoppas kunna följa under detta 2009 som jag ser fram emot och som jag tror kommer att ge mig oerhört mycket liksom det gångna året har.
Kom igen nu, vilka är era 3 ord?
[tags] Social media, reklam 2.0, reklambranschen, evolution, revolution [/tags]
Lämna ett svar