Mina 3 ord för 2009

Via Niclas “Deeped” Strandh fick jag nys på Chris Brogan och hans alldeles lysande blogginlägg vad gäller nyårslöfte. Your 3 Goals for 2009 | chrisbrogan.com. Så jag tänkte: varför inte? Här är mina 3 ord för 2009:

Nyfiken – Envis – Naiv

Nyfiken

Jag lovar att under 2009 vara nyfiken på allt nytt som händer inom reklam-, media- och pr-branschen. Under den senaste tiden har det fullständigt exploderat med tjänster online och jag är övertygad om att dt påverkar oss konsument i vårt förhållningssätt till varumärken, företag  och produkter. Jag ska under 2009 vara oerhört nyfiken på hur det förändrar oss och vilka tjänster och verktyg som fungerar bra i vissa lägen och vilka som fungera i andra lägen. Jag ska vara nyfiken på vad andra säger (de som kan), för jag vill lära mig mer.

Envis

Jag startade denna blogg efter att ha funderat länge och väl på hur jag uppfattar reklambranschen efter 15 år i branschen. Jag upptäckte att jag ibland kunde skämmas över att vara i denna oerhört traditionella bransch. Jag ville skapa en debatt om och väcka frågan om hur vi ska utveckla branschen vidare. Jag står envist kvar vid mina värderingar – vi står inför reklam 2.0 den nya tidens reklam marknad där konsumenten har makten. Jag kommer envist att fortsätta tro och skriva om detta tills dess att någon kan bevisa att jag har fel.

Naiv

Jag märker redan nu och har under hösten haft en i princip fulltecknad kalender, och om det är det som kännetecknas av en lågkonjuktur så har jag definitivt inget emot det. Jag kommer förmodligen att vara lika naiv under 2009 och tro att lågkonjukturen kommer inte att drabba mig, jag har ju massor att göra. Och jag tror faktiskt (ärligt talat) att jag kommer fortsätta att ha massor att göra under 2009.

Det var mina 3 ord som jag hoppas kunna följa under detta 2009 som jag ser fram emot och som jag tror kommer att ge mig oerhört mycket liksom det gångna året har.

Kom igen nu, vilka är era 3 ord?
[tags] Social media, reklam 2.0, reklambranschen, evolution, revolution [/tags]

Reblog this post [with Zemanta]

Publicerat av

2 svar till ”Mina 3 ord för 2009”

  1. Profilbild för Kelai
    Kelai

    Kul jag ska verkligen haka på!

    Nyfikenhet kan i mitt fall jämställas med hunger, sökande och mognad kring det här med 2.0. Känns som om inte bara branschen är i denna fas utan hela vår samtid. Tror att det ev kan ha något med skolundervisning att göra?! De först kiddsen som flyget ut på arbetsmarknaden med en utbildning som inneburit sök själv, individuella mål, mentorer och inte minst dator och internet som ett naturligt inslag i undervisning.

    Jo vist har konsumenten makten och det är väl här man ska vara envis. Det är inte lika snabb respons på den traditionella ”broadcast” reklamen som gäller utan man får tänka mer i tre dimensioner, parallella kanaler och en massa ringar på vattnet som till slut kan leda till att ”någon” inte den du trodde och inte den insatt du satsade leder till ett faktiskt resultat. Det här är verkligen spännande och är väl om inte nervkittlande för oss i branschen. Det öppnar helt nya utmaningar och jag tror att vi sätts på vår yttersta kant som kreatörer och marknadsförare.

    Vilka är mina tre ord?
    Nyfikenhet (som sagt jag snorr detta ”braiga” ord från dig Leif.)
    Kommunicera
    Prova
    Kramis Kelai

  2. Profilbild för Kelai
    Kelai

    Kul jag ska verkligen haka på!

    Nyfikenhet kan i mitt fall jämställas med hunger, sökande och mognad kring det här med 2.0. Känns som om inte bara branschen är i denna fas utan hela vår samtid. Tror att det ev kan ha något med skolundervisning att göra?! De först kiddsen som flyget ut på arbetsmarknaden med en utbildning som inneburit sök själv, individuella mål, mentorer och inte minst dator och internet som ett naturligt inslag i undervisning.

    Jo vist har konsumenten makten och det är väl här man ska vara envis. Det är inte lika snabb respons på den traditionella ”broadcast” reklamen som gäller utan man får tänka mer i tre dimensioner, parallella kanaler och en massa ringar på vattnet som till slut kan leda till att ”någon” inte den du trodde och inte den insatt du satsade leder till ett faktiskt resultat. Det här är verkligen spännande och är väl om inte nervkittlande för oss i branschen. Det öppnar helt nya utmaningar och jag tror att vi sätts på vår yttersta kant som kreatörer och marknadsförare.

    Vilka är mina tre ord?
    Nyfikenhet (som sagt jag snorr detta ”braiga” ord från dig Leif.)
    Kommunicera
    Prova
    Kramis Kelai

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.