Jag rekommenderar:
- Om du fortfarande undrar hur reklam fungerar kan du sluta med det nu – Micco fortsätter bjuda in alldelas lysande gästbloggare, här är en till. Om något som borde vara en självklarhet inom branschen. Att veta vad som faktiskt påverkar köpintentioner. Reklam, på riktigt.
- Digital Agencies of the Future – Synd och lite otäckt, men inte förvånande.
- Reklambyrå stänger sin sajt och flyttar till Facebook – Jag läste också om detta på Resumé. Det första som då slog mig var: Jaha man väljer bort drygt 50% av landets uppkopplade befolkning. Alla de som faktiskt inte finns på Facebook. Att tro att facebook kan ersätta ett företags hemsida är befängt. Men däremot är det alldeles lysande för att förlänga upplevelsen av sitt varumärke. Lyfta till ytterligare en nivå. I varje fall i min bok,
- 1 in 4 U.S. Adults Now Use Mobile Apps [STATS] – Jag tror benhårt på att i framtiden kommer vi att kommunicera med mobilen. Allt utom att prata i den. Det är en gigantisk reklam-marknad som är på väg att öppna sig på allvar.
- Det spelar ingen roll om du är japan eller svensk, ditt beteende är lika förutsägbart – Det här tycker jag är riktigt intressant och jag kommer säkert att återkomma till detta inlägg många gånger framöver.
Lämna ett svar