Jag rekommenderar:
- The visionary’s dilemma – Micco har lyckats få en av mina favoriter att skriva på hans blogg. Simon Sinek, skriver om visionärernas dilemma och dess ”lösning”.
- Jaiku Founder Raises Seed Funding For New Venture, Pingpin, Wastes My Time – Verkar som Jyri är i farten igen. Ingen aning vad det är för något, men det bli säkert något bra.
- En av tre elever är vän med en lärare i sociala nätverk – Det är en knepig situation, som egentligen inte är något nytt. Ställ frågan igen som om inte facebook fanns, vad skulle svaret bli då?
- Bra reklam: Gör reklam för kunden, inte för uppdragsgivaren. | The Brand-Man – Micco gör det igen. Ett utmärkt blogginlägg och käftsmäll till reklambranschen och reklamköpare. Jag har argumenterat om detta ett bra tag, vi får inte glömma bort kundens kund. Och allt för ofta får jag uppfattningen om att reklambyråerna jobbar för att göra tillgodose uppdragsgivarens behov och inte uppdragsgivarens kunders behov. Och oftast är det totalt olika behov. Tyvärr finns det för mycket prestige, status och bekräftelse inblandat för att det ska bli enkelt, samtidigt som många byråer är för svaga för att argumentera för saken. Kan vi få igång debatten nu tack!
Lämna ett svar