Jag rekommenderar:
- Varumärkets nya roll i sociala medier – Intressant om varumärkets roll i det nya kommunikationslandskapet. Personligen tror jag USP och alla avarter blir mindre och mindre viktigt. När det inte längre finns något unikt måste det vara något annat som gör skillnaden. Och när individer konverserar om ett varumärke uppstår digitala avtryck som formar varumärket. Enkelt uttryckt så den som lyckas med att konvertera flest kunder till medlemmar, eller ännu hellre fans, vinner.
- 3 tips på hur du förtjänar andras förtroende – Micco, paradoxernas beskyddare har skrivit ytterligare en lysande artikel om förtroende. Läs den så förstår du.
- 80 Swedish businesses on Twitter – Media Culpa [feedly] – Mycket bra initiativ av Hans Kullin. Nu gäller det bara att vi alla hjälps åt att fylla den med bra cases.
- Where is Everyone? [feedly] –
- Return On Engagement – Detta är helt rätt i tiden.
- Twitter fyrdubblade trafiken på två månader – Man kan undra när det ska sluta och varför det växer.
- Vad ditt företag bör ha på sin Facebook-sida | Nätkoll.se | Nyhetsbloggen om nätets affärer [feedly] – Enkla men självklara tips för företag som vill finnas på FaceBook.
- Ett bra exempel på hur PR via Twitter ska fungera [feedly] –
Lämna ett svar