Reklajm – Årets mest spännande experiment om effekterna av sociala medier

Den 28:e oktober öppnar vi portarna till Reklajm 2008 – årets mest spännande och kostnadsfria heldags-experiment om företagande och organisations utveckling med sociala medier. Mer om Reklajm 2008 hittar du på www.reklajm.se. Vi kommer att hålla till på Stapelbäddsparken i Malmö, en spännande miljö som bryter av och ger en spännande och kreativ kontrast till det vardagliga kontoret.

Jag fick tanken för snart ett halvt år sedan – att jag ville upplysa och inspirera företag om vad som händer i och med utvecklingen av social medier. Vad det innebär för företagsledning, kommunikationen internt och även marknadsföring av det egna företaget, produkterna och framför allt varurmärket. Ett varumärke som idag ägs av kunderna mycket pga de sociala nätverken och plattformarna. Detta brinner jag för, och detta vill jag också inspirera andra med.

Jag hade den oerhörda glädjen att även få med mig Måns Adler från Bambuser och Rickard Hansson från Mindroute på mina tankar och idéer. Tillsammans började vi forma det vi kallar Reklajm. Fast egentligen har vi inte format det alls, för det hade vi tänkt att ni skulle som eventuellt vill komma skall hjälpa oss med. Det finns många som talar om sociala medier, enterprise 2.0, det nya kommunikationslandskapet, konversationsmarknadsföring, osv men det är inte alltid så lätt att visa på riktigt. Det hade vi tänkt göra. Vi uppmanar alla som kommer att ta med sig en laptop som de kan koppla upp på vårt trådlösa nätverk. Där kommer vi aktivt att visa och använda verktyg som Incentive (wiki/blogg), Jaiku (mikroblogg) och Bambuser (streaming video) och eventuellt några fler tjänster. Vi gör det som grupparbete om riktiga cases, dvs allt vi gör kommer att vara på riktigt och live. Spännande, eller hur. Nu kommer vi att se hur snabbt och effektivt det egentligen är. Och hur det påverkar vårt sätt att leda företag, kommunicera med våra antällda och hur vi för en dialog med de i vår närhet (vänner, bekanta, kunder, grannar osv).

Agendan som än så länge är relativt öppen finns på hemsidan och så även anmälningsformuläret. Före er som redan använder Jaiku och Bambuser så finns det en kanal på Jaiku och allt kommer att livesändas på Bambuser.

Hoppas att vi alla ses den 28:e oktober på Stapelbäddsparken!
Glöm inte att anmäla er och framför allt glöm inte ta med er  laptop’en.

[tags] reklajm, sociala medier, jaiku, bambuser, mindroute, incentive, stapelbäddsparken, enterprise 2.0, reklam 2.0 [/tags]

Ett svar till ”Reklajm – Årets mest spännande experiment om effekterna av sociala medier”

  1. Story added…

    Your story was featured in Researcher digg! Here is the link to vote it up and promote it: http://researcher.se/Socialamedier/Reklajm_rets_mest_sp_nnande_experiment

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.