Enligt Dagens Media startar snart webbplatsen MyDemand.se där man enbart får reklam om det man är intresserad av. Så som jag förstår det så skapar man ett konto där man anger vad man är intresserad av och så får man en inloggningsuppgift och en egen sida. Annonsörer kan sedan annonsera på de sidor där man anmält intresse och ingen annanstans.
Två saker slår mig genast med detta upplägg:
1.Kanon!- Nu slipper jag få en massa reklam om saker jag inte är intresserad av.
2. Inloggning till egen sida? Steget är fortfarande långt till den optimala lösningen när man som konsument måste logga in på en egen sida först. Vad händer när tjänsten i framtiden kommer att vara integrerad med operativsystem och mjukvara (lite som Microsoft faktiskt är inne på redan). Och vad händer när man flyttar konceptet ut från datorn till t.ex. mobilen, pda’s, skyltar med mera?
Det borde finnas en potential i detta framför allt när man som annonsör tryggt kan veta att om man annonserar så blir annonsen faktiskt läst (om den inte är klumpigt utformad det vill säga)…
Andra bloggar om: Reklam, Permission marketing, reklam 2.0
Blogged with Flock
Lämna ett svar