Jag rekommenderar:

  • Studio total och Amelia i Almedalen: Årets antiklimax – Jag är extremt kluven när det gäller Studio Total. Jag vet inte om det de gör verkligen är bra är dåligt. Men en sak är säker, de har lyckats sätta sig själva på kartan rejält, men på bekostnad av att fullständigt floppa om man inte lyckas möta de allt högre förväntningarna som ställs på dem. Är detta början på slutet för Studio Total? Har de tjänat ut sin egen roll nu? Är det dag för nästa byrå att ta över?
  • Konsumentmakt – Vi lever i en helt annan verklighet nu. Vi som har varit med ett tag och som vet hur det var förr riskerar att halka efter om vi inte accepterar och anpassar vårt sätt att arbeta med reklam och marknadsföring. Och då menar jag både företag och reklambyråer, men framför allt och i synnerhet reklambyråer.
  • Jag är twittereliten – Visst finns det en twitterelit. Och om någon är med där så är det definitivt Emanuel. Men ingen av de som jag känner som tillhör twittereliten är elitistiska över huvudtaget. Jag känner dem som oerhört inkluderande och ödmjuka. Och jag anser mig inte tillhöra twittereliten. Så det så.