Jag rekommenderar:

  • To Facebook or not to Facebook – Mycket bra och lärorika exempel på Facebook närvaro.
  • Föredrag om Sociala Medier, Storytelling och annat flummigt (video) | Mattias Östmar – Accelerating the digital (r-)evolution – Mattias, som jag berundrar och respekterar högt berättar om arketyper, sociala medier och storytelling. Jag tycker Mattias är briljant i det han gör.
  • Twitter är bättre än Facebook för ditt företag – Vad ska man satsa på? Twitter eller Facebook. Undersökningen pekar ju på att följeslagare på Twitter i högre grad rekommenderar ditt företags produkt än motsvarande på Facebook. Och att man "lättare" blir fan, eller gillar en facebook sida som et heter numera kan jag också förstå. Men vi måste väl ändå sätta det i ett större perspektiv och inte generalisera rakt över. Jag ser Twitter och Facebook som komplement till varandra där den ena tjänsten drar trafik och användare till den andra beroende på användarens situation och var i processen man befinner sig. Ja, definitivt att man via twitter viktar vad man rekommenderar och att det kan vara mer värt, men det är den kortsiktiga sidan av det, den långsiktiga och engagemanget skapar vi på facebook. Tror i alla fall jag.