Jag rekommenderar:

  • 5 punkter för att få ordning i sociala medier – 5 enkla punkter för att lyckas med sociala medier.
  • Så mäter du sociala medier – IDG.se – Det känns onekligen skönt att se att det jag och vi på JMW går ut med är precis det som alla säger: gör en strategi, jobba med en policy, starta, gör en nollmätning, mät kontinuerligt utifrån ROA = return of attention, ROE = Return of engagement och titta på två olika ROI: Return of involvement liksom investment. Framförallt handlar sociala medier om att se all marknadsföring som viral – inte att stirra sig blind på de siffror som är kvantitativa. För relationerna ynglar av sig.
  • De använder WordPress – IDG.se – Heja, mer WordPress i mainstream media!
  • Mäta sociala medier – Det här är precis i tiden. Verkligen synd att Fredrik inte kunde vara med på Reklajm 2009 i Malmö som det var tänkt. Tror att vi kommer att få bra diskussioner om att mäta sociala medier i alla fall, men dock. Fredrik har min fulla respekt för sin kunskap i detta.