Jag rekommenderar:

  • Att vara social – eller inte – Deeped ska skriva om vad socialt är och använder det social mediet för input. Som vanligt kommer jag givetvis att läsa det färdiga inlägget och förhoppnigsvis snappa upp en del argumentationer att själv anvnd (mot cred så klart).
  • 3 apps to check username availability across all sites at once
  • Vad betyder marknadsföring? – Upplagt för begreppsförvirring. Vi kan fortsätta diskussionen med vad betyder reklam? Vad betyder kommunikation? osv. En relevant frågeställning och ett större problem är vi kan tro. Och vad krävs för att man ska få kalla sig marknadsförare?
  • Får jag lov att länka? – Skriftligt godkännande för att få lov att länka? Då måste man väl också ha ett skriftligt godkännande för att nämna varumärken i en konversation. Eller?
  • ”Hur sociala är de sociala medierna?” – ställ samma fråga till genereration Y. Även om vi inte förstår det och kanske inte kan eller vill assimilera sig så är det en hel generation där ute som lever i det. Och vi ser bara början än så länge.
  • What Ad Agency Clients Think – Jobbar man med reklam och marknadsföring måste man vara med och ligga i framkant. Det är det som kunderna betalar oss för. Att vara lite före dem, annars kan de ju göra det själva.