Läste precis i Dagens Media att Reklamveteranerna sågar bidragen i Guldägget. De menar på att  de saknas nytänkande och kreativitet.
Jag har aldrig riktigt förstått varför Guldägget skulle vara så viktigt som tävling. Belöna kreativitet, javisst, men varför, och vilken typ av kreativitet?
Det som belönas i Guldägget är inte säkert att det är det som gett resultat för kunden, eller hur. Visst är det så att det egentligen är en klubb för inbördes beundran, är det inte så?

”Gammel-reklam”
Men, det som slår mig mest – det handlar ju bara om ”gammel-media” och gamla traditionella kanaler. Var är verkligheten?! Reklambyråerna bör nog öppna ögonen lite och se vad som händer ute hos konsumenterna. Tittar de på TV? Läser de dagstidingar? Stannar de upp och tittar på stortavlorna? Dagens konsumenter väljer själva vilka kanal de vill bli påverkade av. Reklam är inte lika med TV! När skall det gå in? Alla mätningar visar att reklaminvesteringarna har förflyttats från TV till bl.a internet. Med internet menar jag inte då hemsidor, utan sociala nätverk, communities, applications, wiki, blogg, widgets och mycket, mycket mer… Men varför är det då så att så fort man nämner reklam så tror alla att man pratar om TV? Jag gör det definitivt inte!

Nä, fram för nytänkande inom reklambranschen där reklam faktist gör en skillnad – påverkar och berör för att till slut resultera i köp!

Andra bloggar om: , , ,

Blogged with the Flock Browser